Koszyk
Twój koszyk jest pustyKategorie
Produkt dnia
Niekonwencjonalne podstawy metodyczne realizacji procesu edukacji fizycznej
Autor: Seweryn Sulisz
Wydawnictwo: Korepetytor
Ostatni egzemplarz !
Książka napisana przez wykładowce AWF w Warszawie, wybitnego teoretyka i praktyka wychowania fizycznego. Jest to kompendium wiedzy z zakresu metodyki. Pozycja ta uzyskała bardzo dobre recenzje od nauczycieli metodyków.
Spis treści:
Wprowadzenie
1. O kompetencjach nauczycieli
2. Co się kryje pod pojęciem „wychowanie fizyczne”?
3. Dlaczego właściwie pojęte wychowanie fizyczne jest nieobecne w pratyce pedagogicznej?
3.1. Szkoła całkowitym wykonawcą czy tylko ogniwem intencjonalnego procesu wychowania fizycznego?
3.2. Wychowanie fizyczne jako przykład edukacji funkcjonującej między anomią i autonomią
3.3. Szkoła a inspiracje oraz dylematy teorii i metodyki wychowania fizycznego
3.4. Wychowanie fizyczne w ocenie jakości pracy szkoły
3.5. Nauczyciel wobec inspiracji oraz dylematów teorii i metodyki wychowania fizycznego
3.6. Oczekiwania nauczyciela wobec szkoły jako miejsca pracy
4. Prace nad programem szkolnego wychowania fizycznego – uwagi i spostrzeżenia
4.1. Wykorzystanie założeń ruchu skautowego w tworzonym programie autorskim
4.2. Tworzenie programu w ramach refory edukacji
4.3. Ramowy projekt programu dla klas I-III powszechnej szkoły podstawowej
4.4. Ramowy program wychowania fizycznego dla klas IV-VI powszechnej szkoły podstawowej
5. Planowanie lekcji i omówienie przykładowej jej struktury
5.1. Struktura lekcji uwzględniająca kolejność pojawiania się ćwiczeń przypisanych zdolnościom (cechom) motorycznym
5.2. Miejsce i rola treningu w szkolnym wychowaniu fizycznym
5.3. Co może dawać uczniom klas I-III udział w zajęciach ruchowych?
6. Różne miary oceniania
6.1. Spojrzenie na dotychczasowe sposoby oceniania
6.2. ocena w założeniach reformy edukacji
6.3. Jak można oceniać najmłodszych uczniów ze stanu ich wychowania fizycznego?
6.4. Ocena a wspomaganie ucznia w jego rozwoju i zmianie zachowań
7. Dylematy sportu szkolego
7.1. Sport dzieci i młodzieży jako podsystem sportu wyczynowego
7.2. Sport szkolny terenem realizacji zadań rozwojowych
8. Krytyczne doświadczenia podstawą doskonalenia pracy pedagogicznej
Bibliografia
format B5 , stron 215 , wyd.2008